High Performance Leiderschap

Hoe ABN AMRO de hele afdeling in een half jaar weer betrokken kreeg

Wat kunnen we leren van het verbetertraject bij de ABN/AMRO bank waarbij de betrokkenheid is verdubbeld:

  1. Interviews afnemen met medewerkers en in gesprek gaan over de verbetermogelijkheden zijn er 30 ‘ondernemers’ gecreëerd die de afdeling naar een hogere plank willen tillen. Goed luisteren en doorvragen.
  2. Door verbeterideeën en herstructurering is werkdruk verlaagd en efficiency verbeterd
  3. Stellingen uitkiezen uit het jaarlijkse ‘Employee Engagement Onderzoek’ en die stellingen maandelijks opnieuw beoordelen en telkens evalueren of je als organisatie op de weg naar verbetering zit
  4. ABNAMRO is medewerkersbetrokkenheid dagelijks (in plaats van maandelijks) gaan meten en heeft daardoor grote resultaten geboekt.
  5. Gebruik maken van de technologie en een ‘Live Employee Engagement Survey’ (Live EES) te creëren. Door real-time te meten zie je direct de impact van een gebeurtenis op de betrokkenheid.
  6. De medewerkers als partners zien en voer robuuste dialogen met deze partners

Wat kunnen we veel leren voor het verhogen van werkgeluk bij de ABNAMRO!

Voor het gehele artikel  in MT zie deze link

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *