• Start van een leergang commerciele slagkracht

    Samen met gemotiveerde partners en professionals van Koenen en Co aan de slag om meer uit bestaande relatie te halen en nieuwe relaties binnen te halen

  • Hoe kunnen we meer uit onze samenwerking halen voor gelukkige klanten

  • Netwerkborrels

    Hoe haal ik rendement ?

  • Strategisch netwerken

    Hoe haal ik meer uit de netwerken van mijn relaties?

  • Een deel van de trainingen werd ingevuld met opnames voor de camara om zo de praktijk te benaderen.

    Feedback geven en nemen stond hierbij centraal. Leren van elkaar. Op naar feedback vragen in een lerende organisatie!

  • Rendement verhogen

    door meer uit bestaande klanten

    Meer rendement
  • Omzet verhogen met tevreden terugkerende klanten !

Verhogen commerciële slagkracht door het overtreffen van klantverwachtingen

Ambitie van Koenen en Co

Koenen en Co is de vooruitstrevende totaaladviseur voor zakelijk Zuid-Nederland.

Koenen en Co heeft gevraagd om een traject met als doel: het verhogen van de commerciële slagkracht. Koenen wil niet alleen nieuwe klanten werven, maar dit ook nog eens doen op een manier die aansluit bij de merkpropositie: ‘Samen met u bekijken onze adviseurs alle kanten van uw bedrijf om zo te komen tot succesvolle oplossingen.’

  • Klant: Koenen en Co
  • Vaardigheden verbeteren op het gebied van acquisitie, netwerken, zakelijk flirten, accountmanagement, gedrag
  • Website: http://www.koenenenco.nl

Meer informatie

Koenen & Co wilde kennis veranderen in commerciële kansen. Dat bleek een belangrijke succesfactor voor het traject. Immers, inhoudelijke professionals houden niet van koude acquisitie, maar wel van ‘brengen’, kennis delen. Daarom werd proactief kennis delen met klanten de spil waar het acquisitietraject om draaide. Koenen & Co heeft  gevraagd om hierbij te ondersteunen op 5 onderdelen:

  • leer onze professionals om succesvol acquisitie te bedrijven en nieuwe klanten te werven
  • Leer ons om meer te halen uit de bestaande klanten en zo totaaladviseur te worden
  • ontwikkel samen met ons een manier die aansluit bij onze merkwaarden en propositie: kennis omzetten in kansen
  • help ons om acquisitie een blijvend onderdeel van het dagelijks handelen te maken.
  • stuur op concreet resultaat zodat het traject meetbaar is en concreet zichtbaar in de praktijk

In organisaties met inhoudelijke professionals ligt de focus begrijpelijkerwijs op het excellent uitvoeren van het inhoudelijke (advies)werk voor de klanten van vandaag door de inhoudelijke professional. Zo ook bij Koenen en Co. Dat betekent dat er altijd een spanningsveld is tussen het werk voor de klant van vandaag en het leggen van nieuw en pro-actief contact met de klant van morgen. Ook al is het niet de bedoeling, vaak zijn dit de restposten in de tijd.

Koenen en Co zag in dat, gezien de huidige markt en de ambitie van de organisatie, dit niet de manier is om blijvend succesvol te zijn. Daarom werd een commercieel traject gestart met ons.

Ja, ik heb interesse in het traject zoals heeft plaatsgevonden bij Koenen en Co

Meer klantcases voor inspiratie