Positief Excellent Leiderschap

  • Positief Excellent leiderschap

    Heeft u het lef geluk van mensen centraal stellen in het leiden van een organisatie?

  • Sturen op geluk voor (véél) meer resultaat

    Kies voor sturen vanuit geluk en verhoog de slagkracht om de zakelijke ambities te behalen

    Geluk op het werk
  • Gelukkige leiders hebben een voorbeeldfunctie

    Inspiratie voor TOPprestaties vanuit ‘gelukkig leiderschap’

Positief Excellent Leiderschap…

Dé succesfactor bij het realiseren van bovengemiddelde ambities!
Door de regie voor het geluk van je mensen te (onder)nemen bereik je als leider eerder je doelen. Gelukkig leiderschap betekent zelf hét voorbeeld zijn en vanuit geluk inspireren om te excelleren.

Veel leidinggevenden hebben moeite hun mensen in beweging te krijgen om de zakelijke ambities te realiseren. Er is te weinig slagkracht, passie voor het werk lijkt te ontbreken en de samenwerking kost te veel energie. Resultaten blijven uit.

De bestaande methodes om hier verandering in te brengen leiden niet meer tot het gewenste resultaat. Leiders die geluk centraal stellen voelen dit en zijn op zoek naar nieuwe manieren om de mensen te bereiken.

Prestatieonderzoek laat zien dat 80% van het succes van teams en organisaties wordt bepaald door ‘zachte’ factoren. Gelukkig zijn speelt een beslissende rol. Wat we voelen aan de binnenkant (en vaak niet zien) bepaalt wel het uiteindelijke gedrag. Echter weinig leidinggevenden maken concreet de vertaalslag van geluk naar hun aansturing op gedrag.

Postief leiderschap en sturen op geluk leiderschap is noodzakelijk want uit onderzoek blijkt:

  • 40% doet werk wat zijn hart niet raakt
  • 58% ervaart teveel werkdruk
  • 64% droomt van ander werk
  • 70% zit niet op de juiste werkplek
  • 80% weet geen sterke kanten van eigen talent op te noemen

In de top drie van factoren waarvan mensen zeggen dat het gelukkiger maakt in werk is een goede leidinggevende. Geluk van u als leider en het regisseren van geluk voor uw medewerkers is dé succesfactor om de slagkracht van uw organisatie te vergroten.

Vanuit de gelukswetenschap wordt in dit seminar de praktische vertaalslag gemaakt naar het leidinggeven in het bedrijfsleven en worden u concrete (geluks)technieken aangereikt hoe u veel meer kunt halen uit de potentie van uw medewerkers. Het bijwonen van dit seminar levert u minimaal 5 interventies op die u direct vanaf morgen kunt toepassen voor meer rendement uit geluk.

Een analyse vooraf aan het seminar geeft aan leidinggevenden meetbaar inzicht in de kracht, passie én geluksniveau van de medewerkers. Deze inzichten vormen de basis van groei in ‘gelukkig leiderschap’ en performance verbetering van teams en organisaties. De resultaten worden op dusdanige wijze gepresenteerd dat deelnemers na het seminar op ‘geluk’ kan sturen.

Geluk als hét fundament en inspiratiebron voor High Performance Leiderschap

In dit seminar staan de volgende onderwerpen centraal:

  • Geluk van ‘soft’ naar ‘hard’ en meetbaar rendement verhogend
  • Inspirerende voorbeelden uit de praktijk
  • Geluks- en gedragswetenschap in de wereld
  • Hoe gelukkig ben je zelf?
  • Hoe creëer je meer geluk als leidinggevende op het werk?
  • Hoe leren de medewerkers het beste uit zichzelf te halen?
  • Welke 12 gelukssleutels naar meer rendement kun je toepassen in leidinggeven
  • Inzicht in waartoe u als leidinggevende en uw team op hun passie en kracht zitten

Programma

  • 16.00 uur

    • Waarom worden bedrijfsdoelstellingen regelmatig niet behaald?
    • Hoe gelukkig zijn mensen in organisaties?
    • Welk geluk is maakbaar voor meer rendement?
  • 17.30 uur
    • Pauze met kleine hapjes
  • 18.00 uur

    • Start met geluk in leidinggeven
    • Uw gedrag bepaalt het verschil
    • Sturen vanuit kracht en passie van medewerkers
  • 18.30 uur

    • Inspirerende voorbeelden van rendement van geluk
    • Winnend samenwerken door geluk voor  succes
  • 19.30 uur
    • Afsluiting met diner

Jenn Lim heeft goede adviezen om geluk centraal te zetten in bedrijven en verwijst naar mensen uit de wereldgeschiedenis die daden stelden die een antwoord kunnen geven op de zoektocht naar geluk en gelukkige werknemers. Jenn Lim: ‘Mensen die gelukkig zijn, werken beter samen, zijn productiever en doen meer voor de samenleving’.

Gelukkig leiderschap door Jenn Lim (ontmoeting met Bertine)Chief Happiness en CEO van Delivering Happinesshttp://deliveringhappiness.com/team/jenn-lim/

Directeur van Afas, Bas van der Veldt, kiest voor leiderschap in medewerkers gelukkig te maken en te houden. En het werkt, medewerkers zijn betrokken en zeer gemotiveerd.

Bertine en Bas van der VeldtDirecteur Afas Softwarehttp://www.afas.nl

Op een urgente wijze besprak de ex-premier van Bhutan, Jigmi Y. Thinley het belang van ‘geluk’. In Bhutan staat geluk al veertig jaar centraal met oog op een gezonde samenleving voor mens, dier en natuur. Het was een zeer inspirerend verhaal en heeft mij geraakt. Op mijn vraag of ‘Geluk als Businessmodel voor organisaties’ mogelijk is antwoordde hij:’ Niet alleen mogelijk, maar noodzakelijk!’

Interview met Jigmi Y. Thinley door BertineEx-premier van Bhutan https://www.facebook.com/Thinley.Jigme

Stuur ons een bericht bij vragen of interesse

Facebook IconYouTube IconBezoek onze blogpaginaBezoek onze blogpaginaBezoek onze blogpaginaBezoek onze blogpagina