Interview gegeven voor het AD: Haal meer rendement uit netwerkborrels!

Afgelopen week ben ik geïnterviewd door het AD-werk voor onderstaande artikel: Zo haal je meer uit de netwerkborrel-ook als je een beetje verlegen bent.

Ik had 21 tips aangeleverd, echter er zijn maar 6 tips verwerkt. Echter ik begrijp dat je als journalist ook keuzes moet maken en ik kan dagen praten en trainen over dit boeiende thema. 🙂

Wil je inzicht krijgen in álle belangrijke tips en tools om hét verschil te kunnen maken, schrijf je dan in voor de training van de Happy Business Academy: ‘Haal meer rendement uit netwerkborrels!‘ Er zijn diverse data beschikbaar, de eerste op 11 september 2020.

We hopen je te zien!

Met ondernemende groet en ‘Happy Business!’

Bertine Blom

Oprichter Happy Business Academy

Spreker/Chief Happiness Officer Bertine Blom

Spreker/Chief Happiness Officer Bertine Blom. Expertise: Werkgeluk, Klantgeluk, Positief Leiderschap en High Performance Organisaties

 

 

 

 

Workshop ‘Geluk als fundament voor succes!’ voor gemeenteraad Waadhoeke

Geluk als fundament voor succes!

Deze video is een compilatie van de inspirerende workshop ‘Geluk als fundament (van succes) als onderdeel van de 2-daagse raadsexcursie van de gemeente Waadhoeke. Thema van deze dagen is: “Gelukkig succesvol of succesvol gelukkig?

Deze dagen zijn de raadsleden aan de slag gegaan met thema’s als: Hoe kun je gelukkig(er) worden in je (raads)werk? Waar krijg je energie van? Waar leg je de focus? Wat is jouw persoonlijke kracht en geluk? Hoe scheid je hoofd- en bijzaken? Doe je dat waar je energie van krijgt? Waar heb je invloed op? Wat slurpt je energie weg?

In een sfeervolle authentieke locatie heeft Happy Business Academy onder leiding van Bertine Blom deze workshop ‘Geluk als fundament (voor succes)’ mogen verzorgen.

Met dank aan alle raadsleden voor hun enthousiaste open houding en bereidheid tot het stappen uit de comfortzone ! We kijken met elkaar met veel plezier terug op deze workshop en andere programma onderdelen. Dank aan communicatieadviseur Berber Bonnema en raadsadviseur Wietske Bruinsma voor het organiseren van deze workshop en het vertrouwen in onze samenwerking.

Hierbij een link naar de compilatie van deze workshop voor de raadsleden.

Samen op weg naar meer (werk)geluk voor raadsleden!

 

Geluk als fundament van succes voor de gemeenteraad van Waadhoeke.

 

Video impressie Werkgeluk en vitaliteit – VKI Inspiratiecollege

Op 28 november 2019 vond het jaarlijkse VKI Inspiratiecollege plaats. Dit keer stond dat in het teken van werkgeluk en vitaliteit! Deelnemers kregen concrete tips om hun eigen werkplezier én dat van anderen te vergroten. Van dit inspiratiecollege is een compilatie gemaakt.

Bertine Blom oprichter van Happy Business Academy was keynote spreker samen met Chief Happiness Officer Paul Raaijmakers.

Wat is het Van Kleef Instituut (VKI)?
VKI is het kennis- en inspiratienetwerk van en voor zorgprofessionals. We luisteren naar de ervaring van verpleegkundigen en verzorgenden in de praktijk. Hoe gaan zij om met vernieuwingen in de zorg? Wat hebben zij nodig om hun vak goed uit te oefenen? We laten zorgprofessionals van elkaar leren en ontwikkelen praktisch toepasbare tools en workshops. Daarbij werken we intensief samen met zorgorganisaties, zorgexperts, onderwijs en kennisinstituten.

 

Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!

Inspiratiecollege in de zorg: ‘Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!’

Beste mensen werkzaam in de zorgsector,
Aanstaande donderdag organiseert het VKI een inspiratiecollege waar ik keynotespreker mag zijn. Dit is een inspirerende middag voor mensen met een zorghart. Ik wil jullie aan het denken zetten, je tips geven om je werk morgen anders te kunnen doen en vooral ook te inspireren om samen met je collega’s de zorg te verbeteren.
Meer dan 100 zorgprofessionals hoop ik te inspireren met het thema: ‘Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!’ (zie deze link). Ook ga ik aan de slag met een aantal praktische oefeningen die het werkgeluk direct verhogen. Grote waardering en respect voor de zorgsector waar de werkdruk hoog is.
Samen op weg van werkdruk naar WERKGELUK!
Een mooie afsluiting van het jaar, je bent van harte welkom!
Keynote spreker WERKGELUK
Bertine Blom

Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!

Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!

Vitaal aan het werk? Maak werk van je geluk!

Waar worden werknemers binnen organisaties nu precies (dol)gelukkig van? En hoe gaan we meer werkgeluk bereiken? Tijdens het VKI Inspiratiecollege 2019 word je geïnspireerd om vanuit persoonlijke kracht met WERKGELUK aan de slag te gaan, om zo een beweging te creëren waar iedereen baat bij heeft. Je krijgt inzicht in omgaan met werkdruk, vitaliteit, wat werkgeluk betekent voor je prestaties en hoe je er in de praktijk concreet aan kunt werken in 10 inspirerende stappen.

De voordelen van gelukkige organisaties zijn duidelijk: betere samenwerking, meer productiviteit, meer creativiteit, minder ziekteverzuim en minder verloop van personeel. En, heel belangrijk, er wordt meer gelachen door een veel leukere sfeer op het werk. De vraag is alleen hoe jij en jouw collega’s dat voor elkaar krijgen?Inzicht in waar jouw persoonlijke passie en kracht ligt is hierbij de voorwaarde voor het vergroten van werkgeluk. Een organisatie zal zelf eerst moeten vaststellen wat haar belangrijkste kernwaarden voor werkgeluk zijn. Vervolgens kan ze haar werknemers inspireren zodat zij meer vanuit zichzelf gemotiveerd zijn om goed te presteren.Gelukkige mensen gedragen zich anders; ze zijn productiever, creatiever, inspireren meer, zijn doelgerichter en gaan gemotiveerder naar hun werk. Ook wordt er veel meer gelachen! Ziekteverzuim en stress vermindert door geluk. Een vitale gelukkige werknemer is dé werknemer van de toekomst!
High Performance Leiderschap

Hoe ABN AMRO de hele afdeling in een half jaar weer betrokken kreeg

Wat kunnen we leren van het verbetertraject bij de ABN/AMRO bank waarbij de betrokkenheid is verdubbeld:

  1. Interviews afnemen met medewerkers en in gesprek gaan over de verbetermogelijkheden zijn er 30 ‘ondernemers’ gecreëerd die de afdeling naar een hogere plank willen tillen. Goed luisteren en doorvragen.
  2. Door verbeterideeën en herstructurering is werkdruk verlaagd en efficiency verbeterd
  3. Stellingen uitkiezen uit het jaarlijkse ‘Employee Engagement Onderzoek’ en die stellingen maandelijks opnieuw beoordelen en telkens evalueren of je als organisatie op de weg naar verbetering zit
  4. ABNAMRO is medewerkersbetrokkenheid dagelijks (in plaats van maandelijks) gaan meten en heeft daardoor grote resultaten geboekt.
  5. Gebruik maken van de technologie en een ‘Live Employee Engagement Survey’ (Live EES) te creëren. Door real-time te meten zie je direct de impact van een gebeurtenis op de betrokkenheid.
  6. De medewerkers als partners zien en voer robuuste dialogen met deze partners

Wat kunnen we veel leren voor het verhogen van werkgeluk bij de ABNAMRO!

Voor het gehele artikel  in MT zie deze link

ING traint medewerkers in werken vanuit ‘purpose’

ING heeft het programma ‘Purpose to Impact’ waarbij in twee intensieve trainingsdagen ING je als medewerker mag ontdekken wie je bent, wat jou uniek maakt als mens en wat je drijft om te doen wat je elke dag doet.

Het idee van ING is dat een purpose mensen inzicht geeft hoe ze het beste uit zichzelf kunnen halen, dat mensen er gelukkiger mee worden in hun baan, dat het mensen helpt om relevant te blijven op de arbeidsmarkt én dat ze hun eigen purpose gaan koppelen aan die van het bedrijf.

Lees hier het hele artikel op PW.

ING stelt werkgeluk centraal in de nieuwe CAO

Vakmanschap en werkgeluk staan centraal in de nieuwe cao van ING.

Vandaag bereikten de bank en de vakorganisaties CNV Vakmensen, FNV Finance en De Unie overeenstemming over een nieuwe cao van twee jaar.

Maarten van Beek, directeur Human Resources ING Benelux: “Vakmanschap en werkgeluk zijn de belangrijkste thema’s van onze nieuwe cao. Met de focus op het creëren van een prettige werkomgeving wil ING een bijdrage leveren aan het welzijn van haar medewerkers. “Gelukkige medewerkers staan meer open voor vernieuwingen en presteren beter. Omdat dit voor iedere medewerker anders is, zijn autonomie en regelruimte essentieel. Daarom bieden de cao-afspraken meer keuzevrijheid en maatwerk, passend bij individuele omstandigheden”, stelt ING.

Klik op de link voor het hele artikel in PW.

Heeft jouw organisatie ook ‘werkgeluk brengers?’

Tijdelijke krachten heten bij ING voortaan ‘werkgelukbrengers’

Het kan niet op. Behalve een loonsverhoging krijgen werknemers van ING ook een heus team van ‘werkgelukbrengers’, blijkens de nieuwe cao. 

Die term spreekt natuurlijk tot de verbeelding. Zijn dat collega’s die in clownspak al moppentappend door het kantoor wandelen? Of anders een team van strak geklede mannen wier enige taak het is om des­gevraagd cappuccino’s aan het bureau te brengen?

Voor het hele artikel geschreven door Dirk Waterval op

 

Samen vieren van successen

Hoe kun jij successen vieren op het werk?

Hoe kun je kleine en grote successen vieren, bijvoorbeeld op het werk met medewerkers en je team? In dit artikel leer je waarom het vieren van successen zo belangrijk is en je vindt 25 manieren waarop je dit kunt doen. Lees verder bij het NLP college…

Wat doe jij om je succes te vieren nadat je een doel hebt bereikt? Wanneer was jouw laatste succes dat je hebt behaald? En.. heb je dit gevierd? Zo ja, fantastisch! en nogmaals gefeliciteerd! Zo nee, ga dit dan alsnog vieren!

Wil je dit hele artikel lezen, klik dan op deze link

 

 

Zit jij op jouw talent?

Zo zorg je ervoor dat jouw werknemers meer werkgeluk ervaren op de werkvloer

Zó zorg je dat jouw werknemers zich gelukkig voelen op de werkvloer

In het kader van ‘International Week of Happiness at Work’ deed uitzendbureau Walters People een onderzoek onder 941 professionals binnen verschillende disciplines, waarin geprobeerd werd te achterhalen wat werknemers nodig hebben om gelukkig te zijn in hun werk. Hieruit bleek dat uitdagend werk de belangrijkste factor was in het werkgeluk dat professionals ervaren. Op de tweede en derde plek stonden een goede werk-privébalans en open en effectief management. Hoog tijd dus, om je hier als organisatie meer in te verdiepen. Voor het gehele artikel in HR praktijk klik op deze link.